zondag 15 december 2013

Ding 31

Ik heb er voor gekozen om niet zelf een storify-account aan te maken maar om verder te kijken naar andere storify verhalen. Ik heb als voorbeeld een bestand geembed over sneeuw in het Midden-Oosten. Het grote geheel van Storify vond ik er wat onoverzichtelijk uitzien. Het verschil tussen bijvoorbeeld een blog en dit komt bij mij niet echt over. Ik kan me wel voorstellen dat in het kader van Mash-ups er wel iets aan hebt omdat het vanuit meerdere kanten gegevens bij elkaar brengt. Je kunt het dan wel bijvoorbeeld linken met elkaar door het te embedden in bepaalde media zoals Twitter, Facebook of een blog. Voor de bibliotheek zou ik er zo geen applicatie voor kunnen bedenken. Dit is meer iets voor op landelijk niveau denk ik. Bij een lokale bibliotheek zou ik meer aan een blog denken. Een blog kan bijna dezelfde functie vervullen en vind ik mooier met opbouw etc.
Ding 31

1 opmerking:

  1. Leuk onderwerp... Ik ben het met je eens dat dit onoverzichtelijker leest dan een blog, maar het doel van storify is anders dan een blog.
    Storify is handiger dan zelf een webpagina of blogpost maken en daarin materiaal kopiëren/plakken en uploaden. De berichten in een Story worden overzichtelijk weergegeven in de volgorde die je als maker van het verhaal bepaalt. Het is altijd duidelijk wat de bron van een bericht is en je kunt ook doorklikken naar het oorspronkelijke bericht. Berichten die in een Story zijn verwerkt blijven altijd beschikbaar, Storify bewaart zelf de gegevens. Tussen de berichten door kun je tekst typen om het verhaal aan te vullen.

    Meer lezen: http://www.eenmanierom.nl/storify/#ixzz2oIH2iFvN
    Maar enfin, zal jou verder een worst wezen Patrick, want jij bent klaar met de verdiepdingen...ppfff en kan dit nu weer afsluiten. Gefeliciteerd.
    Het certificaat volgt nog (als iedereen van jullie afdeling klaar is, dus kan nog even duren ;-)
    Fijne feestdagen. Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen